米ヤフー 従業員2000人削減へ(NHK 4/5 5:11); 従業員宛てのメールをUSA Todayが掲載している。

アメリカのヤフー (Yahoo USA)が2000人のレイオフをする。 日本のヤフー(Yahoo Japan)とは別会社なので勘違いしないでね。 米ヤフーの今回のレイオフに関しては下記NHKの早朝の第一報を読んでみよう。 アメリカのニュースを見てみたところ、USA Today紙が米ヤフーが従業員へ宛てたメールを掲載していたので、NHKニュースの後に掲載した。

米ヤフー 従業員2000人削減へ
(NHK 4月5日 5時11分)

業績の低迷が続いているアメリカの大手IT企業ヤフーは、4日、経営再建の一環として従業員の14%に当たる2000人の削減に踏み切ると発表しました。

1995年に創業されたヤフーは、インターネットの入り口となるサイトの運営会社として一時、アメリカのIT業界を代表する企業として注目を集めました。

しかし、ライバルで、検索最大手のグーグルにシェアを奪われたことで業績の低迷が続き、去年9月に当時のCEO=最高経営責任者が取締役会によって突然解任されたのに続いて、ことしに入って創業者が退任するなど経営の混乱が続いていました。

ことし1月にスコット・トンプソンCEOが就任し、経営再建に向けた取り組みが進められており、4日、従業員の14%に当たる2000人の削減に踏み切ると発表しました。

これによってヤフーは3億7500万ドル(日本円で310億円)のコスト削減効果があるとしています。

これについてトンプソンCEOは「今回の決定は力強く新しいヤフーに向けた重要なステップとなる。機動力や収益力が伴い利用者が求めるものに迅速に対応することが可能となる」とする声明を発表しました。

http://www3.nhk.or.jp/news/html/20120405/k10014225101000.html

Yahoo layoffs: Read the e-mail to employees
(USA Today. Apr 04, 2012)


Yahoo announced Wednesday that it is laying off 2,000 employees as part of a massive restructuring of the ailing tech giant.

The company says it will save $375 million a year once the layoffs have been completed.

In an e-mail to Yahoo employees, CEO Scott Thompson says the moves announced today “will put our customers first, allow us to move fast, and to get stuff done.”

Scroll down for the complete mail sent by Thompson to employees.

Yahoos ―

Today we are restructuring Yahoo! to give ourselves the opportunity to compete and win in our core business. The changes we’re announcing today will put our customers first, allow us to move fast, and to get stuff done. The outcome of these changes will be a smaller, nimbler, more profitable Yahoo! better equipped to innovate as fast as our customers and our industry require.

Over the last 60 days, we’ve fundamentally re-thought every part of our business and we will continue to actively consider all options that allow Yahoo! to put maximum effort where we can succeed. As part of this process, I believe we have to focus to win in a select group of core businesses globally:

● Core Media and Communications: Our content, media, and communications experiences must be best in class. That includes getting today’s core properties right and innovating on a next generation of great product experiences across all screens.

● Platforms: We must make our core platforms and systems a genuine strength for Yahoo! ? platforms that we can really leverage to support our massive scale, drive the deepest personalization, and boost speed to market.

● Data: Our massive data sets must become a genuine competitive advantage for Yahoo!. We have to unlock the value in our data to allow us to really understand our 700 million users, encourage and win their engagement and trust, leverage everything they do with us to more fully personalize their experiences, and to give our advertisers the immediate insights they are rightfully demanding.

We are intensifying our efforts on our core businesses and redeploying resources to our most urgent priorities. Our goal is to get back to our core purpose ? putting our users and advertisers first ? and we are moving aggressively to achieve that goal.

Unfortunately, reaching that goal requires the tough decision to eliminate jobs, which means losing colleagues and parting with friends. Today, we will begin the process of informing employees about these changes. As part of that effort, approximately 2,000 people will be notified of job elimination or a phased transition. We value our people and for those who will be leaving, we thank you for all you have contributed to Yahoo!. We will treat all of our people with dignity and respect, providing resources to help manage through their transition.

Change is never easy. But the time has come to move Yahoo! forward aggressively with increased focus and accountability. Our values have always been about treating all Yahoos with dignity and respect, and today is a day to embrace those values. This is an amazing company with exceptionally talented people and I know we will all do our best to encourage each other through this difficult period of transition.

http://content.usatoday.com/communities/technologylive/post/2012/04/yahoo-layoffs-read-the-email-to-employees/1#.T3y9-6uqC68

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